tisdag 8 april 2008

Min andra workshop!

I Torsdags var jag på min andra workshop "Presentera i PowerPoint 2003 och PhotoStory" otroligt roligt. Det var som vanligt mycket information att lära, men det landar alltid när man kommer hem och sitter själv och fixar. Har gjort en PhotoStory om när en av mina små barn sorterar klossar, den blev jätte bra, matematiken är viktig. PowerPoint och PhotoStory kan man ju använda vid massa tillfällen. Ex. föräldramöte, när vi har vernissage för alla föräldrar när vi har avslutat ett projekt kanske till och med vid utvecklingssamtal så föräldrarna får se lite vad barnet gör på förskolan. Ja massor av användningsområden finns det ju. Jag blev lika nöjd med den här workshopen som förra gången, workshopsen är så givande.

1 kommentar:

Inger Lison sa...

Tack för fina ord om våra workshops. Det bästa med workshops är att få dela med sig av program/tips som man själv använder och uppskattar i sin pedagogiska vardag. Du är en strålande e-smart deltagare som kan hitta användningsområden för dina nya IT-kunskaper.
Bra jobbat Ida!
Hälsningar
Inger